Firmowa strona internetowa - o czym warto pamiętać?

firmowa strona internetowa - o czym warto pamiętać?

W czasach, gdy z Internetu korzysta już niemal każdy, firmowa strona internetowa jest właściwie obowiązkowym jej elementem. Pełni ona niezwykle ważną rolę wirtualnej wizytówki naszego biznesu, dlatego warto zainwestować w jej profesjonalne wykonanie. Jeśli przyciągnie ona uwagę potencjalnych klientów i zachęci do skorzystania z naszej oferty, możemy naprawdę duża zyskać. Jednocześnie, niedopracowana czy źle zaprojektowana strona firmowa może wręcz zniechęcić użytkownika do zapoznania się z jej treścią. Dlatego, gdy zdecydujemy się na stworzenie strony www naszej firmy, dołóżmy wszelkich starań by jej jakość była doskonała.

Layout

Pierwsze wrażenie ma znaczenie, również w przypadku stron internetowych. Tuż po wejściu na naszą firmową stronę internetową, klient może podjąć decyzję o tym, czy chce na niej pozostać. Często robi to zupełnie nieświadomie, ale efekt jest taki sam. Z tego powodu, tworząc taką witrynę, lub nadzorując powstawanie jej projektu, musimy się postarać, aby była ona przejrzysta i atrakcyjna po względem estetycznym.

Wygląd strony firmowej powinien nawiązywać bezpośrednio do branży w której działamy. Dzięki temu, będzie on w pełni spójny z profilem działalności firmy. Skupmy się także na jej kolorystyce, doborze odpowiednich zdjęć oraz czytelnej czcionki, która nie będzie dekoncentrowała czytelnika. Pamiętajmy też o przejrzystym rozkładzie poszczególnych elementów na stronie, tak by jej obsługa była intuicyjna.

Content

Treści, które pojawiają się na firmowej stronie internetowej, to kolejny element podnoszący jej atrakcyjność. Pod warunkiem, że mają one dobrą jakość i zostały napisane we właściwy sposób. O czym zatem pamiętać, gdy tworzymy content?

Jako firma, chcemy przekonać każdego użytkownika do skorzystania z naszej oferty. Postawmy się zatem w jego sytuacji i zastanówmy się jakie informacje mogą mu pomóc w podjęciu decyzji. Niech opracowywane przez nas treści będą merytoryczne i wyczerpujące temat, tak by potencjalni klienci znaleźli w nich odpowiedzi na swoje pytania.

W przypadku firmowych stron internetowych, content odgrywa jednak podwójną rolę. Z jednej strony ma zainteresować naszych klientów i zachęcić ich do skorzystania z usług firmy, a z drugiej stanowi bardzo ważny element skutecznego pozycjonowania strony. Warto zatem zapoznać się z najważniejszymi zasadami SEO copywritingu, albo po prostu skorzystać z usług profesjonalnego copywritera z odpowiednim doświadczeniem.

Responsywność

Responsywność to słowo odmieniane obecnie przez wszystkie przypadki. Nie można się temu jednak dziwić, ponieważ rozwijające się technologie, narzucają nam konieczność dokonywania tego typu zmian. O co zatem chodzi i dlaczego jest to tak istotne?

Użytkownicy nie korzystają już z Internetu wyłącznie na komputerach czy laptopach. Coraz częściej, z zawartością poszczególnych stron internetowych, zapoznajemy się przy pomocy smartfonów, tabletów czy nawet telewizorów. Z tego powodu, dobrze zaprojektowana firmowa strona internetowa, powinna być prawidłowo wyświetlana na każdym urządzeniu. Poszczególne jej elementy czy rozdzielczość, muszą dopasowywać się do możliwości technicznych urządzeń, na których jest wyświetlana. Dzięki temu, taka strona pozostaje przyjazna użytkownikowi i może być przez niego swobodnie przeglądana oraz obsługiwana.

Jeśli zatem zależy nam na tym, aby użytkownik mógł bez trudności korzystać z naszej strony www na każdym urządzeniu, zadbajmy o jej responsywność.

Nawigacja

Czytelny rozkład strony i wszystkich jej elementów to podstawa. Jeśli firmowa strona internetowa jest zaprojektowana w chaotyczny sposób, poruszanie się po niej będzie prawdziwą udręką. A przecież zależy nam na zatrzymaniu potencjalnych klientów, a nie na ich odstraszeniu. Dlatego tworząc stronę www naszego biznesu, zwróćmy szczególną uwagę na prostą i intuicyjną nawigację.

Menu z podziałem na kategorie, wyszukiwarka, klikane logo firmy pozwalające na szybki powrót na stronę główną, czy przyciski call to action – to tylko niektóre z elementów, które warto zastosować na firmowej stronie internetowej.

Szablony stron czy usługi profesjonalistów?

Obecnie, tak naprawdę każdy może stworzyć własną stronę internetową, korzystając z darmowych szablonów dostępnych w sieci. Nie potrzebujemy żadnej specjalistycznej wiedzy, aby dość szybko stworzyć własną witrynę. Czy to jednak dobre rozwiązanie w przypadku firmowych stron www? Nie, jeśli zależy nam na tym, aby nasza strona była oryginalna, w pełni dopasowana do naszych wymagań oraz by posiadała wszystkie cechy przyjaznej dla użytkownika witryny.

Musimy pamiętać, że strona internetowa firmy automatycznie staje się jej wizytówką. Jeśli zatem będzie ona wyglądała tak samo jak kilka innych stron firm działających w tej samej branży, efekt może być mizerny. Dlatego też, zdecydowanie lepszym pomysłem jest skorzystanie z usług profesjonalistów. Posiadana przez nich wiedza, doświadczenie i rzecz jasna umiejętności, pozwolą na zaprojektowanie spersonalizowanej strony internetowej, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i zachęci ich do korzystania z naszej oferty.

 

powrót ››